مقالات مقالات .

مقالات

مزایا و معایب سمعک نامرئی

 

سمعک نامرئی چیست و چگونه کار می کند؟
سمعک های نامرئی جزو کوچکترین سمعک های موجود در بازار هستند که در داخلی ترین قسمت استخوانی کانال گوش و عمق کانال گوش جایگذاری می شوند. تجویز این نوع سمعک بستگی به عواملی چون میزان شنوایی، اندازه و شکل مجرای گوش دارد.

سمعک مخفی و یا نامرئی متناسب با قالب گوش فرد کم شنوا ساخته می شود، این سمعک ها باید در داخل کانال گوش قرار گیرند. بر روی این دستگاه های کمک شنوایی قسمت هایی تعبیه شده است که با استفاده از آن شما می توانید به راحتی آن را در جای مناسب در داخل گوش جایگزاری کنید.

باید دانست که قرار دادن درست سمعک در داخل گوش از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه تنهایی با قرار گیری درست آن سمعک ها می توانند عملکردی درست داشته باشند و در سمعک های نامرئی به دلیل کوچکی ابعاد جایگذاری آنها سخت تر از سمعک های معمولی می باشد.

¶ برای اطلاع از قیمت انواع سمعک نامرئی با ما تماس بگیرید ¶
تلفن تماس : 86073630-021

 

مزایای سمعک نامرئی
مانند هر وسیله دیگر سمعک های نامرئی دارای مزایای زیادی می باشند که بسیاری از افراد را ترغیب می کنند از این نوع سمعک ها بخرند. از مهم ترین مزایای سمعک های نامرئی می توان به:

سایز کوچک و قابل رویت نبودن
از آنجایی که سمعک های نامرئی در بخش استخوانی مجرای گوش و در چند میلیمتری پرده ی تمپان قرار می گیرند کاملا ناپیدا هستند . این موضوع برای افرادی که با ظاهر سمعک مشکل دارند بسیار حائز اهمیت است.

از این رو می توان گفت یکی از مهم ترین مزایای سمعک های نامرئی سایز کوچک آنها و قابل مشاهده نبودن توسط دیگران است که این مسئله باعث افزایش اعتماد به نفس هنگام استفاده از سمعک توسط کاربر نیز می شود.

برخورداری از کیفیت صدای طبیعی و بالاتر
سمعک های نامرئی به دلیل نزدیک بودن به پرده گوش، توانایی تولید و پردازش صدایی با کیفیت تر را دارند که این مسئله خود فاکتور مهمی در خرید یک سمعک است

برخورداری از کیفیت صدای طبیعی تر از دیگر مزایای سمعک های نامرئی است که باعث میشود بیشتر افرادی که از این نوع سمعک ها استفاده می کنند؛ راحت تر و سریعتر به آن عادت کنند.

سمعک نامرئی
معایب سمعک های نامرئی
سمعک های نامرئی نیز مانند دیگر وسایل دارای یک سری معایب هستند که ما آنها را برای شما شرح می دهیم.

سمعک های نامرئی طیف وسیعی از کم شنوایی ها را پوشش نمی دهد
کاربران با کم شنوایی شدید تا عمیق قادر به استفاده از سمعک های نامرئی نیستند؛ چرا که این نوع سمعک ها به دلیل کوچک بودن رسیور و آمپلی فایر، کم شنوایی در درجات ملایم تا متوسط را پوشش می دهد.

سمعک های نامرئی برای همه افراد قابل استفاده نیستند
استفاده از سمعک نامرئی IIC برای چند دسته از افراد مناسب نیست. دسته ی اول افرادی هستند که بطور طبیعی دارای جرم گوش زیاد و یا تعرق مجرای گوش هستند زیرا در این دسته از افراد سمعک نامرئی IIC ممکن است خیلی زود دچار خرابی شود‌.

همچنین این نوع سمعک ها گزینه مناسبی برای کودکان و سالمندان نیستند؛ زیرا سمعک نامرئی ظرافت زیادی داشته و کار با آن ممکن است برای سالمندان مشکل باشد. همچنین در کودکان نیز به دلیل اینکه مجرای گوششان دائما در حال تغییر است و پوسته سمعک باید در مدت زمان های کوتاه تعویض گردد؛ عموما این نوع سمعکها توصیه نمی شود.

فاقد میکروفون جهت دار
یکی از مهم ترین معایب سمعک های نامرئی این است که به دلیل کوچک بودن یک میکروفون در آنها کار گذاشته شده و میکروفون بکاررفته بدون جهت است؛ بدین معنی که به تمام صداهای اطراف حساس است در نتیجه در حضور نویز زمینه، در اغلب موارد عملکرد مطلوبی ندارد.

کوتاه بودن طول عمر باتری
به دلیل اینکه سمعک های نامرئی خیلی کوچک هستند؛ در نتیجه کوچکترین سایز باتری یعنی سایز 10 در آنها استفاده می شود. طول‌عمر این باتری بین 5-7 روز است.

البته طول‌عمر باتری سمعک با توجه به تعداد ساعاتی که از آن استفاده می‌شود، میزان کم شنوایی و سطح تکنولوژی سمعک متفاوت است.

منبع :https://samakmehr.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۹:۲۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)